Ahad, 27 Mac 2011

Sejarah Dunia 27 Mac : The birth of Black Eyed Peas Diva ; Miss Fergie.


Kabare guys and also gurlzz..

Apa bikin sunday sunday ni..??..Jay biasa arr..stuck sikit kat opis buat keje and write up for today..biasa la kan untuk you all Jay korbankan..huhu..janji korang happy..Muaahhhh..

Cuaca memang best untuk keluar cuti cuti ni..takde la paneh sangat..kena pulak pegi travel carik makan ke..huhu.Jay pun dah lame tak pekena ikan bakar kat muor..

Okay la..

Untuk column Sejarah Dunia..Hari ini dalam sejarah March 27th, 1975, the only Diva in Black Eyed Peas was born; Miss Stacy Ann Ferguson (36 tahun).

Sebut nama Stacy Ann Ferguson mesti ramai yang confuse..sape la dia ni kan..huhu..

Tapi kepada fan Black Eyed Peas or generally Hip Hop new age mesti kenal sangat dengan nama Fergie kan..

Minah ni the only singer pompuan dalam band Black Eyed Peas or BEP yang cute miut and memang la perfect tu..huhu..

Fergie dilahirkan pada tahun 27hb Mac 1975 dengan nama Stacy Ann Ferguson di California Amerika Syarikat.

Fergie ni ada darah keturunan Irish, Scottish dan juga Mexican..mak ai..betul punya mix and match ni..Jay pun ada gak darah keturunan campo..hua hua..tapi dia ni lagi banyak campo dia..siap ada tempias sikit dengan Native American..kirekan ada campo Red Indians sikit la.

Family dia memang kuat dengan pegangan Roman Catholic..sebab mak bapak dia cikgu kat sekolah aliran ni dan dia pun dibesarkan dan bersekolah di sekolah yang memang aliran Roman Catholic punya so kirekan Fergie ni kuat agama sikit.

Karier dia bermula pada tahun 1984 apebile suara dia dipinjamkan untuk cite kartun Peanuts..untuk watak Sally termasuk la untuk kartun Snoopy.

Pastu dia join pulak group Wild Orchids start tahun 1991 sampai la 2001..so kalau you all nak tau sape Wild Orchids ni Jay akan buat write up personal dia tapi itu pun kalau you all mintak la.

So..kembali pada Fergie..dia bebetul hit masa dia join BEP pada tahun 2002 and lagu yang buat dia dan group BEP ni famous ialah "Where is the love?".

Mesti kome ingat punye kan lagu ni..yang ada tanda soalan tu..so..lagu ni yang buat dia famous sebab dia sorang je pompuan dalam group ni dan suara dia jadi main vocal untuk female voice.

Sampai la skrang dia still hit dengan group BEP ni eventhough dia ade gak buat solo tapi dia tetap hit bile dengan BEP.

Lagu-lagu dorang ni lebih kepada easy and ears frenly bagi Jay sebab tak sakit kepala nak faham contohnya macam lagu "I got the feeling" dan "Dirty Bit".

Fergie berkahwin dengan Josh Duhamel di dalam upacara perkahwinan Catholic pada January 10th, 2009 selepas 5 tahun berkawan..masa Jay dengar news dia nak kawin ni remuk sikit la hati..hua hua..iye la..mau idok..dying fan ni.

Josh Duhamel ni yang berlakon dalam cite Transformers sebagai Captain Lennox dan kalau kepada yang follow cite Las Vegas dia yang jadi Danny McCoy penasihat paling dipercayai oleh PO club Montecito, Ed Deline.

Fergie jugak ada berlakon dalam film-film tapi tak berapa hit sangat la dan minah ni jugak ada pinjam kan suara dia untuk beberapa animated film contohnya cite Madagascar : Eascape 2 Africa sebagai girlfren Hippo.

Last sekali kejayaan yang Jay dapat lihat minah ni buat ialah..start October 2009 dia dah jadi shareholder part owner untuk team Miami Dolphin iaitu team National Football League..yang main ala ala macam rugby sikit tu cume pakai baju besi tu..huhu.


So ini la secera ringkasnya ape yang berlaku dalam sejarah pada tarikh March 27th bagi column Sejarah Dunia..sebenarnya banyak lagi kejadian berlaku pada March 27th tapi Jay pilih yang ini okay guys.

The birth of Black Eyed Peas Diva ; Miss Fergie.

Okay la..

So ini je Jay dapat review kan sebab takut nanti you all bosan Jay bebel panjang-panjang..huhu..and Jay harap korang semua mendapat manfaat membaca fakta Sejarah Dunia ni okay guys.

Kalau ada sebarang pertanyaan or comment or nak berkongsi bole la email kat Jay di adress di bawah.

ceo@poise.my




or bole komenkan kan ruang khas kat bawah review ni or you all bole sms kat Jay at 012-646 6635
 
Kite Layannnzzz..- Jay the Editor


..

lepak.com.my

About lepak.com.my

lepak.com.my ini diwujudkan bagi berkongsi info, petua, resepi,tempat menarik yang kami lawati dan lain-lain dengan anda. Di lepak kami sangat mengalu-alukan sebarang pandangan dan berkongsi apa jua isu bersama anda semua

Subscribe to this Blog via Email :